tiistai 7. lokakuuta 2014

Hellu in SF part 1

Laskeuduttiin SFO:lle maanantaiaamuna kympin aikaan ja jatkettiin matkaa bussille tänne Golden Gaten toiselle puolelle. Isabellellä oli tarkoitus tulla heittään meidät bussilta kotiin, mutta sille tuli esteitä niin jouduttiin sit raahaan laukkuja toi parin kilsan matka. Otettiin välillä pikku lounastauko In-n-Out:in hamppareilla ja sen jälkeen jaksokin paljon paremmin.

Päästiin vihdoin kämpille siinä puolen päivän maissa, kahdentoista tunnin matkustamisen jälkeen. Ehdittiin just ottaa pienet päikkärit ennen kuin mun olikin jo aika lähteä hakemaan B koulusta. Lapset oli odottanu meitä hulluna, sen kuulin jo aikaisemmin hostmomin viesteistä. En olis kuitenkaan odottanut, että B kysyy ensin "Missä Aleksi?", ennen kuin tulee halaamaan mua...

Haettiin kaikki yhdessä M koulusta ja jatkettiin sit suoraan froyoille. Vaihdettiin kuulumisia edelliseltä viikolta ja otettiin vaan iisisti koko iltapäivä. B oli selvästi innoissaan kun sai vähän poika-seuraa kun se on tottunut vaan hengaamaan meidän tyttöjen kanssa. Oli kyllä tosi kivaa nähä mun pikkusia taas, oon koko ajan vaan läheisempi niiden kanssa ja huomas, että niillä oli oikeasti ollut ikävä. 


Viideltä lasten iskä tuli ja me häivyttiin saman tien. Käytiin pienellä ilta-ajelulla, näytin A:lle mulle tärkeitä paikkoja. Käytiin mm. Tanjan entisen talon lähellä olevalla rannalla. Tuntu ihan hassulta ajella sitä tuttua reittiä, en oo käynyt siellä kertaakaan sen jälkeen kun Tanja lähti. Illalliselle vein sen tietenkin mun lemppariin, Sol Foodiin. Nami nami, taas kerran. A:lla vaan tais jäädä maut aika vähäseks hirveän nuhan takia...


Nukkumassa oltiin jo ennen ysiä, tais olla molemmat aika väsyneitä. Olin ihan varma, että mun yö menee lattialla, tota kasikymppistä sänkyä kun ei ihan ole tarkoitettu kahdelle... Aivan yllätyin aamulla herätessä kun olin saanut koko yön nukuttua ja olin edelleen sängyssä. 

Tiistaina olin koko päivän töissä, mutta Aleksi hengaili meidän mukana koko ajan. Aloitettiin aamu visiitillä Hippi-puulle. Ajeltiin autolla vähän ylemmäs tonne kukkulalle ja käveltiin loppumatka. B oli tosi innoissaan ja keinuttiin ja kiikuttiin puuhun siellä kauan aikaa. Lounaaksi kokkailtiin yhdessä tortillapizzoja. Niistä ei kylläkään tullut mitään menestystä, en nimittäin ollut huomannut, että meiltä kotoa löytyvät tortillapohjat oli maissia ja maistuu kamalalle...



Käytettiin yhdessä B:tä futisreeneissä ja haettiin M koulusta. Kotimatkalla napattiin Safewaystä ruokahommia ja aloinkin saman tien kokkaileen kun päästiin kotiin. Aleksille nous kuume ja se oli aikalailla poissa pelistä hetken, en siis saanut kokkausapua vaikka sitä niin olin odottanut. Sain kuitenkin aikaseks aika hyvää lohta sipulituorejuusto-kuorrutteella ja vielä salaatinkin ehdin väsäämään. Ihan ku kotona! Oli aika pirun hyvää, miks en useammin kokkaile täällä!? Syötiin siis kaikki yhdessä, hostäiti, lapset, minä ja A. Oli oikein mukava ilta, mitä nyt lapsilla ehkä välillä meni vähän pelleilyn puolelle. Jälkkäriks maisteltiin sitten vielä mun tekemää suklaamoussea. Hostäiti oli ihan ällistyny, että osaan tehdä jotain tollasta. Täällä kun on vaan tapana vetää jauhe jostain pussista ja kaataa vettä perään...

Fiksuna tyttönä otin kuvan salaatista, mutta en muuten koko aterialta. Ja tääki taitaa olla M:n ottama.


Käytiin dinnerin jälkeen vielä pienellä iltakävelyllä kun A:llakin oli jo vähän parempi olo. Kävelyn jälkeen laitoinkin sitten meille leffateatterin valmiiksi ja illan ohjelmana oli vähän sivistää Aleksia, katsottiin Frozen! Tai siis puolet siitä, sitten kun iski väsy ja oli pakko päästä nukkumaan.

Keskiviikkona hostmom oli kiva ja anto mulle melkein koko päivän vapaaksi. Nakkasin aamulla B:n kouluun ja sitten olikin tarkoitus lähteä kiertelemään cityyn! Jumituttiin kuitenkin katsomaan sitä Frozenin loppupätkää ja meinattiin missata meidän bussi, mutta ehdittiin lopulta ajoissa. Syötiin lounasta The Cheesecake Factoryssä vaikka oon jo niiin kyllästyny tohon paikkaan. Cityssä se on kuitenki tosi kivassa paikassa, ja pakkohan A:n oli ees kerran päästä sitä testaamaan. 

Mahat pullollaan lähdettiin sitten kiertelemään kauppoja ja miekin löysin jotain sellasta mitä en vaan voinut jättää kauppaan. Nimittäin maailman hienoimmat Converset. En tarvi enää ikinä korkkareita kun mulla on nyt bile-tennarit! 


Haluttiin päästä tsekkaamaan myös Fisherman's Wharf, joten otettiin cable car sinne päin. Jonottaessa päädyin johonkin haastatteluun testaamaan uutta iPhone kutosta ja sitä kautta sitten telkkariin, jeee..... Cable car:eilu oli kyllä ihan siistiä, viime kerrasta olikin aikaa! Hypättiin kyydistä jossain pari pysäkkiä ennen päätepysäkkiä ja käveltiin loppumatka. Yllättäen päädyttiin taas yhteen Rossiin shoppailemaan ja sitä kautta vielä World Markettiin tsekkaan löytyykö Suomi-herkkuja. Ihan kun mulla ei niitä olis nyt tuliaisten myötä ollut tarpeeksi.




Kierreltiin hetki pikkukauppoja ja käytiin teettämässä A:lle California-huppari. Kello oli jotain puol kuus kun pysähdyttiin teelle ja päätettiin, että ollaan pikkuhiljaa valmiita suuntaamaan kotiin. Ostettiin ferry-liput jostain automaatista tarkoituksena vielä tsekata merileijonat ennen lautan lähtöä, mutta kuultiinkin, että meidän lautta lähtee kyllä siihen aikaan mitä kuviteltiinkin, mutta parin kilometrin päästä... Ei muuta kun uus suunnitelma, vähän lisää hengailua ja parin kilsan iltalenkki sitten vielä lopuksi. 





Päästiin tällä kertaa sit oikeaan lauttaan ja saavuttiin Sausalitoon puol ysin maissa. Jouduttiin odottelemaan Isabellea hakemaan melkein tunti, joten päädyttiin yksille yhteen meksikolaiseen ravintolaan. Kotona oltiin lopulta kympin maissa ja uni tais tulla ennen kuin kaaduin edes sänkyyn... 





Jatkoa luvassa toivottavasti jo huomenna. Mulla on hirveä kiire kiriä tätä aikaa kiinni kun viikonloppuna oon SD:ssä ja sieltä tulee sit kirjotettavaa kanssa... Ensin on kuitenkin vielä pari työpäivää jäljellä, ei auta ku yrittää tsempata vaikka nyt ei kiinnostais yhtään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti