sunnuntai 5. lokakuuta 2014

NYC part 2

Perjantaiaamuna heräiltiin, toinen virkeänä ja toinen vähän vähemmän virkeänä. Tarkoitus oli lähteä aamusta liikenteeseen, mutta Aleksi vaati päikkäreitä heti aamupalan jälkeen. En ymmärrä, että miks ei muka voi yöllä nukkua mutta päivällä voi ku mie olisin täynnä energiaa? :D Käytin sitten ajan hyödyksi ja vaihtelin telkkarista kanavia koko puolen vuoden edestä, meiltä kun ei sitä telkkaria löydy.

Päikkäreiden jälkeen lähdettiin sitten taas kohti cityä. Meidän hotellilta oli siis viiden minuutin kävely metroasemalle ja sieltä päästiin suoraan metrolla kymmenessä minuutissa keskelle Manhattania. Metrokortti viikoks maksoi 30 dollaria ja se katto siis melkein kaikki meidän reissaamiset. Kyllä sitä kieltämättä tulikin varmasti hintansa edestä käytettyä, me kun ei kierretty noita nähtävyyksiä ehkä kaikista fiksuimmassa järjestyksessä vaan pyörittiin joka päivä vähän jokaisessa saaren osassa. Metrot oli myös yllättävän helppoja käyttää. Olin ajatellut mielessäni, että tullaan olemaan ihan hukassa. Kaks Torniolaista New Yorkissa... Mutta hyvin selvittiin, mitä nyt välillä piti tsekkailla tota meidän melkein taskukokoista karttaa.

Suunnattiin suoraan lounaalle Hard Rock Cafeen, niitten fajitakset on parhaita! Kun massut oli täynnä, otettiin suunnaksi meidän eka kohde, Brooklyn Bridge. Mentiin metrolla Brooklyniin ja käveltiin sieltä sitten sillan yli. Ihan siisti paikka, sinne olis ollut kiva päästä kävelemään vielä illallakin! Sieltä oli hyvät näkymät myös cityn pilvenpiirtäjiin. En oikeasti voi edes tajuta kuinka mahdottomasti korkeinta rakennuksia voi pienelle saarelle mahtua.

Sillalta jatkettiin sitten taas metrolla Battery Parkiin tsekkaamaan vapauden patsas. Eihän sitä ihan hirveen hyvin tuolta Manhattanin puolelta nää, mutta mulla ei ollu hirveetä hinkua semmoseen pikku paattiin seilaamaan. Jatkettiinkin sitten matkaa Wall Streetille katsomaan pukumiehiä, mutta enemmän siellä oli mun mielessä japanilaisia turisteja kameroidensa kanssa kun niitä miehiä. TJ Maxx siellä kuitenkin oli ja A innostu shoppailemaan ihan kunnolla. En ymmärrä mikä näihin miehiin menee täällä. Eka iskä osti vaatetta varmaan kymmeneks vuodeks ja nyt taas mie jouduin vaan kulkemaan perässä ja kantamaan ostoksia... Eikö sen pitäis mennä toisin päin!?

Loppuilta meillä menikin yhtä tiettyä Victoria's Secretiä etsiessä. Kierrettiin muutamat korttelit ympäri ja yks väärä VS ennen kuin löydettiin se minkä halusin. Kuluuhan se ilta tietenkin niinkin. Iltapalaks napattiin hotellin vierestä subia ja vietettiin perjantai-iltaa erittäin rauhallisesti hotellilla katsoen Vain Elämää puhelimesta. Mun elämä on pelastettu kun se näkyy täälläkin!

Lauantai alkoi normaaliin tapaan hotellin aamupalalla, jonka jälkeen lähdettiinkin samantien reissuun. Aloitettiin päivä maailman suurimalla Macy'sillä, joka on siis vähän Stockan tyylinen tavaratalo. Etsittiin miesten osastoa varmaan kymmenen minuuttia, niin iso se laitos oli! Löydettiin kuitenkin sieltä Aleksille vihdoin hyvät Converset.

Käveltiin siitä Madison Square Gardenille ja New Yorkin pääpostin portaille kahville. Istahdettiin alas ja huomattiin, että siinä meidän vieressä on muotikuvaukset täydessä vauhdissa, niin siistiä! Meillä oli tälle päivälle sovittuna treffit mun Training school-Lauran kanssa ja odoteltiinkin sitä sitten siellä portailla hetkinen kun sen juna tuli ihan siihen viereen. Oli helppo löytää toisemme, se kun kuulemma näki mun hiukset puolen kilsan päähän...

Otettiin yhdessä metro kohti Lauran lemppari kaupunginosaa, SoHoa. Syötiin mexicolaista lounaaksi, kierreltiin markkinakojuja ja napattiin jälkkäriks super herkullisen näköiset crepsit. Näköiset siksi, että jouduin vähän pettyyn mun jälkkäriin, ihan omasta syystä kylläkin. Luin listaa vähän väärin enkä tajunnu, että siinä on pistaasijätskiä mikä mun mielestä maistuu ihan sushilta. Ei sillä, että sushissa olis mitään pahaa, mutta jätskinä se ei ainakaan mulle maistu...

Jatkettiin matkaa kävellen West Villageen suomalaisten irkkareiden perässä. Laura innostu kuvaileen vähän matkalla ja osa tän postauksen kuvista onkin sen ottamia, kiitos siitä! West Villagesta tuli kyllä ihan mun lempparipaikka Manhattanilta. Rauhallista ja nättiä, täynnä söpöjä pieniä kujia ja katuja. Karkkikauppakin löytyi, samoin kuin suomalainen kirkko, vallitkoon rauha maailmassa. Sain pienet hepulit siellä karkkikaupassa ja ostin kahdellatoista dollarilla kaks sataa grammaa karkkia. Mutta oli se kyllä sen arvoista.

Herkkuostosten jälkeen käveltiin vielä pari korttelia eteenpäin etsimään Sinkkuelämää-Carrien ovea. Ajatelkaa, käveltiin maileja yhden oven takia! Tai no ehkä vähän myös karkkien. Löyty sieltä sit se ovikin ja pitihän sieltä tietenkin kuvat ottaa. Tausta ei vaan oo kivoin kun naapurissa oli remontti ja toisella puolella asuu kuulemma vihanen papparainen, niin ei kehdattu jäädä kovin pitkäks aikaa hengaileen.

Sitten olikin aika sanoa heiheit Lauralle ja lähteä kiertään Madame Tussaud'sin vahakabinetti. Oon aina halunnut päästä käymään siellä ja luulisin, että New Yorkin on yks isoimmista. Oli ihan siistiä ja M oli maailman kateellisin kun kerroin kotona, että pääsin kuvaan Katy Perryn kanssa. Huijasin kyllä sille, että se oli oikea ja se hetken jopa usko!
Issa, the first one is just for you ;)

Syötiin illallista jossain Texas BBQ-paikassa ja hengailtiin sen jälkeen vielä vähän aikaa Times Squarella katselemassa ihmisiä ja niitä valoja. Se paikka on vaan ihan uskomaton. Rakastan niitä kaupungin valoja ja hälinää. En vain voi uskoa, että oon päässyt käymään siellä, paikassa josta oon nähnyt niin monia kuvia ja johon oon aina haaveillut pääseväni. Oon varma, että palaan tuonne vielä joskus.

Kymmenen pistettä ja papukaija-merkki creepyn papparaisen bonganneelle...

Vielä yks New York-postaus luvassa! Oon viettänyt tänään tosi rauhallista sunnuntaita. Katsellut Netflixiä, kirjoitellut blogia ja kävässyt pyörähtämässä ostarilla. Illalla vedettiin Isabellen kanssa rankin salitreeni pitkään aikaan ja huomenna pääsen tuskin ylös sängystä. Oon hullun innoissaan kun ens viikonloppuna on taas San Diegon reissu, en ookaan pitkään aikaan käynyt juhlimassa!