keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Fisherman's Wharf & Golden Gate Bridge

Maanantaiaamu alkoi kaikkien muiden päivien tapaan aamukahvilla etupihalla. Aurinko paisto jo yhdeksältä ja olis tehnyt melkein mieli vaan jäädä makaamaan siihen koko päiväksi. Otettiin kuitenkin suunnaksi Larkspurin lauttaterminaali. Etittin parkkipaikkaa melkein puolituntia, ja meinattiinkin myöhästyä lautasta. Juostiin iskän kanssa kilpaa ostamaan lippuja ja lopulta kerettiinkin ihan hyvin!

Lautalla oli ihan pirun tuulista, mutta ei onneksi kovin sumuista, niin päästiin näkemään GGB siitäkin suunnasta. Ja tietenkin Alcatraz myös! Saavuttiin 45:n minuutin lauttamatkan jälkeen San Franciscoon ja jatkettiin matkaa kävellen lauttaterminaalista Fisherman's Wharfille.

Ekana suunnattiin katsomaan merileijonia, mutta ne oli KADONNUT! Olin ihan, että mitä hittoa, mutta sitten luettiinkin kyltistä, että ne lähtee kuulemma kesäisin lomailemaan jonnekkin muualle. Sen sijaan sitten shoppailtiin vähän. Jenni ja mama löysi California hupparit ja iskä ei kyllä yllätykseksi mitään. Syötiin Hard Rock Cafessa ja käytiin jätskeillä Ben&Jerry'sillä.

Lopuksi mentiin vielä isoon akvarioon katteleen haita. Kuultiin, että siellä olis kolmemetrinen hai, mutta se jäi kyllä meiltä huomaamatta... Sen sijaan saatiin kuva mustekalan kanssa ja otettiin selfieitä leopardihaiden kanssa. Ja mie koskin vauvarauskua!

Käveltiin takas ferryterminaliin ja käytiin yksillä lauttaa odotellessa. En muista yhtään miten kulutettiin tää ilta, varmaan ihan täällä kämpillä hengaillessa vaan. Jalat oli tässä vaiheessa jo kaikilla ihan kuolleet ja rakoilla. Rankkaa on tuo lomaileminen!

Tiistaina lähdettiin aamusta reissuun ja ajeltiin ensimmäisenä Golden Gatelle. Jätettiin auto parkkiin ja lähdettiin kävelemään siltaa pitkin, että saadaan kunnon turistikuvat otettua. Jotain uutta mullekin siis, tää oli eka kerta kun kävin sillalla kävelemässä. Olin kuullut, että sillalla on aina kylmä, joten olin laitattanut kaikille farkut jalkaan ja takit päälle, mutta ei olis kyllä tarvinnut... Iskä oli innoissaan ku pääs samalle sillalle kuin James Bond!

Törmättiin sillalla sattumalta suomalaisiin! Mun mielestä ihan hassua, että en oo neljään kuukauteen nähnyt täällä yhtään suomalaista, ja just sitten kun mun perhe on täällä niin niitä alkaa näkyä!

Sillan jälkeen vaihdettiin autossa shortsit jalkaan ja jatkettiin matkaa Sausalitoon. Mulla ei oo itellä tullu hirveästi vietettyä aikaa siellä, vaikka se on kyllä tosi söpö paikka! Pitää alkaa käydä useammin. Pieniä putiikkeja, maailman parasta smoothieta ja ihana rantabulevardi. Syötiin smoothiet satamassa, ja otettiin kuviakin, mutta ne on jumissa iskän rikkinäisellä muistikortilla...

Kokattiin dinneriä vähän aikasemmin. Pannulla paistettua lohta, vei kyllä kielen mennessään! Viiden jälkeen jätin sitten tyypit meille ottamaan aurinkoa ja ajelin itse hakemaan Isabelleä. Meillä oli eka osa meidän vaelluskurssista, jolla siis suoritan mun opintopisteitä täällä. Ajettiin San Rafaeliin China Campille ja tavattiin siellä meidän ryhmä. Meidän lisäksi siellä oli kolme aupairia ja kymmenen sitten vähän vanhempaa. Vähän oudoilta vaikutti suurin osa, mutta onneks mulla on I!

Olin kotona vasta vähän ennen kymmentä ja ilta menikin sitten pakkaillessa, sillä aamulla oli lähtö kohti Vegasia. Siitä reissusta sitten onkin lisää juttua seuraavassa postauksessa!