tiistai 22. heinäkuuta 2014

Terveisiä Palm Springsistä!

Täällä ollaan siis hostperheen kanssa lomailemassa vähän eteläisemmässä Californiassa, Palm Springsissä. Keskellä aavikkoa, noin +40c asteen lämmössä. Lähdettiin matkaan maanantaiaamuna, ja ajeltiin noin parin pysähdyksen kautta Santa Barbaraan. Matka meni yllättävän hyvin, olin kuvitellut, että matkasta lasten kanssa tulis ihan kamalaa. Onneks on iPadit! Itekään en ollut niin kuollut Las Vegasin jäljiltä, kuin oletin. Kotiuduin sieltä siis vasta sunnuntai-iltana, joten ehdin just vaihtaa laukkuun kamat ja nukkua, ennen kuin lähdettiin seuraavaan reissuun. Kirjottelen sieltäkin postausta tässä kyllä!

Saavuttiin meidän motellille Santa Barbaraan noin viiden aikaan maanantaina. Meillä oli täks yhdeksi yöksi vain yksi huone, jossa kaksi sänkyä ja me vallattiin niistä M:n kanssa toinen. Siitä on viime aikoina tullut ihan mun tyttö, hengais aina vaan mun huoneessa jos vois. Vaihdettiin nopsaa uikkarit päälle ja lähdettiin tsekkaan uima-allas. Ei ehditty viettää siellä kovin kauaa aikaa, ennen kun olikin jo aika lähteä dinnerille. Mua se ei kyllä haitannut yhtään, sillä mun iho oli jo valmiiks vähän punasena Vegasista...



Mun hostäiti on siis asunut Santa Barbarassa joskus kymmenen vuotta sitten, joten käytiin katsomassa sen vanhaa kämppää ja oli tarkoitus mennä sen lempiravintolaan syömään, mutta se oli suljettu maanantaisin... Päädyttiin sitten pieneen tosi kivaan ulkoilmaravintolaan. Maiston ekaa kertaa mustekalaa! Olkaa kaikki ylpeitä musta hei, kuka olis uskonu tätäkään. Istuttiin siis ulkona, ja oli tosi lämmin! Ihan erilaista kuin San Franciscossa. Hostäiti sano, että sillä tekis tosi paljon mieli muuttaa takas Santa Barbaraan, enkä kyllä pistäis minäkään vastaan! Rakastuin tuohon paikkaan täysin.





Illalliselta käveltiin jälkkärille pieneen jätskipaikkaan ja söin parasta jätskiä pitkään aikaan! Suklaalla kuorrutettuja mansikan palasia vaniljajätskissä. Ajeltiin ympäriinsä katsellen maisemia, ja siellä oli niiiiin nättiä. Ihania pikku kauppoja ja kahviloita, paljon valoja ja palmuja ja ihana ranta ja aaaah! SB nousi kyllä ehdottomasti lempparipaikkoihin täällä. 





Päästiin hotellille vasta yhdeksän jälkeen, ja olikin aika painua nukkumaan. Nukahdin itse varmaan ennen kuin lapset... Au pairillahan pitäis olla aina oma huone, myös reissatessa, mutta ei mun mielestä ollut mikään maailmanloppu viettää yks yö samassa huoneessa. Sain jopa nukkua aamulla kasiin, kun lapset karkas kylppäriin kattomaan iPadilta sarjoja, kun mie ja HM nukuttiin. 

Ajettiin aamupalalle downtowniin, johonkin joogakeskukseen. HM:llä on kunnon terveellinen elämä-vaihe menossa, joten ei saatu pekonia aamupalaks... Vaikka tää on kyllä ihan hyvä juttu ton Las Vegasin jälkeen. Tää paikka jossa syötiin, oli kyllä tosi nätti. Ihanasti sisustettu, tosi kodikas. Ruokalista näytti melko mielenkiintoselta, mutta löyty sieltä lopulta mulle ja lapsillekin jotain!





Aamupalalta ajettiin sitten rannalle hetkeksi. Vesi oli melko kylmää, joten pitäydyin auringonotossa... Mun iho ei ilmeisesti vieläkään kestä tätä aurinkoa. Oon saanut väriä ihan hyvin, ja mulla oli kyllä kunnolla aurinkorasvaa, mutta silti parissa tunnissa pylly palo ihan täysin. Että kiva kolmen tunnin automatka sitten Santa Barbarasta Palm Springsiin rannan jälkeen...







Oltiin perillä täällä meidän Palm Springsin hotellilla viiden aikaan. Mie ja M suunnattiin altaalle, kun HM ja B jäi huoneeseen lepäämään. Altaan vesi oli melkein kuumempi kuin ilma, joten viilentymisestä ei juuri voinut puhua, mutta kivaa meillä oli silti! Uitiin kilpaa ja toimin uimahyppytelineenä, kädet siis ponnistuslaudaks ja tyttö oli ihan innoissaan. Tultiin sisään kuuden jälkeen ja päädyttiin dinnerille lähtemisen sijaan siihen, että hostmom kävi hakasemassa meille ruokaa. Siihen loppukin sitte se terveellinen ruokavalio, ja pizza maistu ihan pirun hyvälle....

Dinnerin jälkeen olin off ja oon pyörinyt vaan tässä huoneessa ja nauttinut omasta rauhasta. Sain nyt oman huoneen ja ei mulla ainakaan tilasta oo puutetta. Oon nukkunut kohta viisi kuukautta semmosessa pienen pienessä sängyssä, niin hukun nyt varmaan tähän jättisänkyyn! Jos ikinä pääsen uneen, kun ilmastointi huutaa viimistä päivää..





3 kommenttia:

  1. Ihanaa reissua teille sinne!!! Ihana kuva sinusta ja lapsista siellä rannalla!! ❤️

    VastaaPoista
  2. Tykkäsitkö mustekalasta? Mä en nimittäin kauheesti tykkää, nii ihme jos sä :D
    -Emmi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis joo ylläri tykkäsin vaikka olihan se aika limasta ja sitkasta :D

      Poista