perjantai 25. heinäkuuta 2014

Palm Springs

Kotiuduttiin eilen meidän lomalta illalla kymmenen maissa, ja nukahdin varmaan ennen kuin sain pään tyynyyn. On tuo lomailu rankkaa! +46c melkein koko ajan ja lasten kanssa uiskenteleminen vei multa kyllä kaikki voimat.

Aloitetaanpas nyt kuitenkin keskiviikko aamusta. Heräilin kahdeksan aikaan aamupalalle ja muut oli jo aamu-uinnilla. Käytiin syömässä läheisessä ravintolassa kunnon pannukakut ja suunnattiin sitten takas altaalle. Siellä hengailtiinkin sitten monta tuntia. Meidän hotelli oli ihan kiva, vaikkakaan tää allasalue ei ollut mikään kamalan suuri. Lapset oli kuitenkin tyytyväisiä, ja mieki uin enemmän kuin moneen vuoteen yhteensä. Ei siellä vaan pystynyt ees olemaan kauaa poissa vedestä, niiin pirun kuuma!

Kahden maissa ajateltiin ottaa pikku breikki auringosta ja kävellä parin korttelin päähän taidemuseoon. Parin mutkan jälkeen löydettiinkin oikeaan paikkaan, vaikka lämpöhalvaus oli kyllä lähellä! Vaikka siellä museossa oli kyllä ihan siistejä maalauksia, niin mun lempijuttu oli kyllä ilmastointi....

Museolta jatkettiin matkaa Hard Rock Hotellin altaalle ja tarkoituksena oli hengailla siellä hetki. Siinä matkalla mietittiin, että paljonkohan täällä on lämmintä ja veikkailtiin sitä neljääkymmentä. Tsekkasin sitten netistä, että osuttiinko oikeeseen, ja tulos kyllä järkytti! 46 astetta, ja koko kesän ennätys. Huhhuh,ei ihme, että oli kuuma tai että viidensadan metrin matka hotellilta toiselle tuntu maratoonilta.

Hard Rockin allas oli vähän pettymys, mutta vedettiin siellä sitte maailman parhaimmat Lemonadet! Uitiin kuitenkin hetki, ennen kuin lähettiin sitten vaeltamaan takaisin hotellilla. Harkittiin kyllä vakavasti taksin ottamista...

Oltiin hotellilla ennen viittä, ja päätettiin että nyt on parempi ottaa ihan iisisti. Olin lätrännyt aurinkorasvan kanssa koko päivän, mutta silti kyllä vähän iho punotti ja oli tosi huono olo.. Hakastiin dinnerit taas huoneeseen ja mie painuinkin jo ennen kasia yöunille. Hirvee päänsärky, oksetti ja oli tosi heikko olo, auringonpistos tais siis iskeä vaikka kaikkeni yritin sitä välttääkseni. Ärsytti, kun olisin vaan halunnut maata sängyllä ja nauttia mun telkkarista kun kerrankin sellainen oli!

Torstaina heräsinkin sitten pirteänä seiskan jälkeen. Melkein kahdentoista tunnin yöunet oli tehneet tehtävänsä, ja olo oli paljon parempi. Lähdin M:n kanssa aamu-uinnille ja sieltä sitten kaikki yhdessä aamupalalle. Meidän aamupalapaikka oli molempina aamuina sama, tosi söpö perinteinen amerikkalainen diner.

Aamupalan jälkeen pakattiin, tsekattiin ulos hotellista ja ajeltiin toiselle puolelle Palm Springsiä vähän siistimpään hotelliin altaalle ja jätskille. Tää hotelli oli tosi kiva ja allas vielä kivempi! Uiskenneltiin pari tuntia ja otettiin M:n kanssa kilpailuja, että kumpi seisoo kauemmin käsillään vedessä ihan niinkuin Jennin kanssa pieninä. Lopuksi syötiin vielä jätskit ja otin tuhat kuvaa lapsista ja hostmomista eri paikoissa ympäri tätä hotellia ennen kuin päästiin matkaan.

Edessä oli siis yhdeksän tunnin ajomatka kotiin. Lähdettiin Palm Springsistä puoli yhden maissa ja ajettiin kyllä pikavauhtia kotiin. Pysähdyttiin kerran syömään ja pari kertaa vessaan ja tankkaamaan. Lapset oli ihan superkilttejä, kumpikaan ei valittanut kertaakaan! Olin aivan ihmeissäni kyllä, en olis osannut odottaa, että matka voi mennä noin hyvin. Tuntu, että itellä teki tiukempaa kuin lapsilla, vaikka oonkin aina tykännyt autossa istumisesta...

Oltiin kotona kymmenen maissa ja olin kyllä niin valmis nukkumaan. Olin torkkunut autossa varmaan puolet matkasta, mutta silti kymmenen tunnin yöunet tuntu tulevan tarpeeseen. Meillä oli kyllä tosi kiva reissu, ja mun mielestä tää lähensi meitä tosi paljon. Ehittiin juttelemaan hostäitin kanssa vaikka mistä tossa matkalla ja tullaa kyllä hyvin juttuun! Ja nyt on taas kaks uutta paikkaa nähtynä, ja saattaa olla, että mennään Santa Barbaraan vielä uudestaankin!