torstai 10. heinäkuuta 2014

Las Vegas

25.6 keskiviikkona starttasi meidän perheen reissu kiertelemään vähän muutakin Amerikkaa kuin San Franciscoa. Herättiin aikaisin pakkailemaan, ja lähdettiin matkaan seitsemän aikaan. Ajeltiin eka kentälle palauttamaan vuokra-autoa. Matkalla sateli vähän vettä ensimmäistä kertaa näiden reissun aikana ja oltiin iloisia, että kohta ollaan Vegasissa, missä ei pitäis vesipisaroita näkyä.

Päästiin kentälle hyvissä ajoin, mutta reissu meinasikin päättyä jo sinne. Autosta noustessani mulle iski semmonen kamala tunne, että jotain puuttuu ja sieltä se iski sitten, että mun passiahan ei mun laukussa oo. "Pienen" itkukohtauksen jälkeen päätettiin yrittää turvatarkastuksesta läpi kuitenkin, ja ihme ja kumma pääsinkin läpi! Mut kyllä tarkastettiin supertarkkaan ja laukut piippailtiin moneen kertaan ja luottokortit käytiin läpi, mutta mä pääsin läpi! Huhhuh, sitä helpotuksen tunnetta kun vihdoin kävelin porteille päin... Kuka on oikeasti niin idiootti, että jättää passinsa kotiin.. No, täällä bingo!

Kun passihässäkästä selvittiin, niin lento menikin sitten hyvin ja oltiin perillä Las Vegasissa ehkä joskus yhden jälkeen. Se tunne kun käveltiin lentokentän ovista ulos, ihan sairaan kuuma. Ei voi tämmönen suomalaistyttö ees kuvitella semmosta kuumuutta! Lämpötila taisi olla semmonen päälle +40c ilman minkäänlaista tuulenvirettä...

Otettiin taksi meidän hotellille ja tsekattiin itsemme sisään. Meidän hotelli oli nimeltään Stratosphere ja tykkäsin siitä kyllä tosi paljon! Tähän hotelliin kuuluu myös sellainen näköalatorni, joka on 350 metriä korkea ja josta näkee koko Las Vegasin. Siellä torniossa on myös muutama huvipuistolaite, joihin ei jostain syystä eksytty...

Odoteltiin hetkinen, että päästiin hotellille syömään ja jatkettiin sen jälkeen sitten suoraan altaalle. Maa poltti jalkoja, eikä puhettakaan, että olis voinut kauhean kauan ottaa aurinkoa pulahtamatta välillä veteen. Elämä oli ihanaa, ja olisin voinut maata tuolla viikkoja. Mutta se olikin melkeinpä ainoa asia mitä tuolla voi tehdä, jopa käveleminen oli aika tuskaa.

Illalla oltiin kaikki aika väsyneitä, joten kävästiin vain pikkumutka kävelemässä hotellin lähistöllä. Meidän hotellilla oli myös paljon kauppoja, joita sitten kierreltiin ja käytiin myös Jennin kanssa ottamassa muutamat kuvat! Jotain turistihommia piti tietenkin ostaa mukaan myös.

Torstaina heräiltiin ajoissa ja lähdettiin erittäin jenkkiläiselle aamupalalle IHOPiin eli paikalliseen pannukakkutaloon. Aamulla ilman oli vähän viileämpi, jopa alle +40c joten päätettiin lähteä kiertelemään Stripiä ja katsomaan nähtävyyksiä. Meidän hotelli sijaitsi ihan toisessa päässä tätä hotellikatua, ja tarkoituksena oli kävellä ihan toiseen päähän "Welcome to fabulous Las Vegas" -kyltille asti. Käveleskeltiin rauhallisesti ja otettiin tuhansia kuvia. Kierrettiin taas yks Ross ja löydettiin vähän lisää vaatteita.  Jenni ei tainnut muualta ostaakaan mitää koko reissun aikana...

Tällä pääkadulla, Stripillä, ei juuri muuta olekaan kuin hotelleja. Löytyy sirkuksen näköistä hotellia, pyramidin mallista, New York pienoiskoossa, samoin Pariisi ja Venetsia. Nähtävää riittää, ja jokainen hotellin on myös sisältä kyllä näkemisen arvoinen. Pelikoneita ja -pöytiä loputtomiin.... Kierreltiin myös aivan pirun isossa kauppakeskuksessa ja meinattiin Jennin kanssa eksyä Forever 21:sessä kun se oli niin iso!

Kuvissa saattaa näyttää aika pilviseltä, eikä se aurinko hirveästi aamusta paistanutkaan. Silti hiki virtas ja tuntu, että koko ajan janottaa. 7 kilometrin matka kyltille alkoi äkkkiä tuntua vähän liian pitkältä ja otettiinkin jossain vaiheessa taksi hotellille ja päätettiin yrittää illalla uudestaan. Hotellilla suunnattiin taas altaalle loikoilemaan hetkeksi ja taisinkin ottaa siellä pienet päikkärit.

Syötiin dinneriä hotellilla ja sen jälkeen lähdettiin sitten tsekkaan se kyltti! Iskä jäi hotellille lepäileen, mutta otettiin maman ja Jennin kanssa taksi sinne. Päästiinkin sitten näkemään jotain, mitä voi tapahtua vain Las Vegasissa. Elvis siellä vihki yhtä hääparia ja luikautti vielä päälle "Viva Las Vegas"in! Yritettiin ottaa perinteiset turistikuvat tän kyltin kanssa, mutta pimeässä se oli vähän hankalaa, lisäksi siellä oli muutama muukin...

Käveleskeltiin takaisin hotellille päin sitä katua ja musta siellä oli niiiiin kivan näköstä. Hirveästi valoja, hienoja rakennuksia, musiikkia... Rakastuin paikkaan täysin, varsinkin näin pimeällä. Otettiin puolesta välistä sitten taksi takaisin hotellille kun ei jaksettu enää kävellä ja mentiin vielä käymään siellä tornissa drinkeillä. Pina Coladaa maman ja siskon kanssa ja edessä Las Vegasin valot, en osaa juuri parempaa kuvitellakaan.