torstai 3. huhtikuuta 2014

Day 38

Eilinen oli sen verran surkea päivä, ettei tehnyt ees mieli kirjottaa mitään vaan painuin suoraan sänkyyn mököttään. Mikään ei vaan sujunut.  Ainoat hyvät hetket oli aamupala, pannukakkuja ja marjoja, nam. Ja päivällä tehtiin B:n kanssa pieni telttaretki olohuoneessa ja otettiin päikkärit takkatulen ritistessä taustalla, löysin siis youtubesta tämmösen takkatuli videon ja poika oli ihan innoissaan. Mutta sitäki onnea kesti vaan vartin.. Tänään on kuitenkin ollu parempi päivä!

Vein B:n kouluun ysiks ja lähdin siitä suoraan pikkuselle lenkille. Puhelimesta loppu akku kesken matkan, enkä ollut ihan varma missä oon mutta selvisin kuitenkin kotiin. Aika hyvin oon oppinu täällä suunnistamaan jo! Sitte söin kotona vähän muroja ja marjoja taas, tungen noita mansikoita täällä joka ruokaan kun mielestä on niin ihanaa että niitä saa ympäri vuoden. Vaikkei ne ookaan yhtä hyviä kun itse poimitut. Tai ei siis itse vaan äitin tai iskän poimimat mielellään, siinä kun tulee selkä kipeäks ja hyttyset syö :D

Skypetin myös hellulle Suomeen ja aloin sit laittautuun valmiiksi lounaalle ruotsalaisten auppareiden kanssa. Meitä suomalaisia on tässä mun alueella vaan kaksi, mutta ruotsalaisia on vissiin yli kymmenen, tosi paljon enemmän ainakin kun meitä. Käytiin Cheesecake Factoryssa, ja söin semmoselta Skinnylicious-listalta kana-salaatti sandwichin. Kuvat unohtu ottaa, mutta hyvää oli ja melko terveellistäkin! Musta on tullut kunnon sporttimimmi täällä, urheilen enemmän ku Suomessa ja syön paremmin ja vähemmän herkkuja. Karkki on pahaa ja lenkkipolut mäkisiä, joten jenkkikilot on ainakin vielä pysyny kaukana musta. Saa nähdä kuinka kauan...

Luonaalta ajoin suoraan hakemaan B:n koulusta ja se halus kirjastoon niin mentiin sinne sit hetkeks. Poitsu kanto pinon supermies kirjoja siihen mun viereen, mutta mun yllätykseks se halusikin lukea itse. Istuskelin siellä sitte lukemassa netistä iltalehteä samalla kun B selaili paksuinta löytämäänsä Spiderman-kirjaa. Kolmen aikaan lähdettiin ajelemaan M:n koululle, ja matkaan menee yleensä joku 20 minuuttia korkeintaan. Tänään satuttiin ilmeisesti olemaan ruuhka-aikaan liikkeellä, kun matkaan meni melkein 45 minuuttia. Myöhästyttiinkin sitten vähän, mutta eipä se vaikuttanut tyttöä haittaavan kun se olis halunnu jäädä vieläkin pidempään. Kotona ei keretty juurikaan muuta kun nappaan pikku välipalat ennen kun lasten isä tuli ja olin off.

Olin tosi väsynyt tänään kun pääsin vapaalle ja olis tehnyt mieli vaan jäädä makaamaan sänkyyn, mutta pakotin itseni ylös tapaamaan Claudiaa. Ollaan nähty vaan kerran aikasemmin, mutta sitä ei kyllä huomaa, juteltiin pari tuntia vaikka mistä ja aika kulu aivan huomaamatta! Suunniteltiin tämän kuun loppuun päiväreissua Yosemiten kansallispuistoon. Lähdetään aikaisin aamusta, ajetaan sinne kolme tuntia, vaelletaan siellä päivä ja ajetaan illalla takas. Claudia saa yleensä käyttää sen autoa tällaisiin reissuihin, niin ei tuu ees kovin kalliiksi.

Nyt alkaa väsyttää, onhan kellokin melkein yhdeksän! Taidan mennä peiton alle ja tässä on mun kaveri tälle illalle, kuinka kivvaa...