sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Laiskiainen täällä hei!

Piti muuten tarkistaa varmaan tuhat kertaa kirjoitetaanko tuo otsikko noin... Mutta, oon ollut tosi laiska, enkä yhtään jaksanut kirjotella. Illalla oon mielummin vain pötkötellyt sängyllä Netflixiä katsellen. Nytkin sänky kyllä houkuttaa enemmän kun tietokone, mutta ajattelin tulla kertomaan vähän viime päivistä, koska mulla on ollut kivan rento viikonloppu!

Täällä päin pääsiäinen on iso juttu, ja meidän perhe järjestää joka vuosi brunssin ja pääsiäismunajahdin tuttavaperheille. Perjantai menikin sitä valmistellessa. Täytettiin lasten kanssa muovisia pääsiäismunia karkilla ja värjättiin kananmunia. Kerroin lapsille meidän pääsiäisnoidista ja näiden mielestä se kuulosti vaan Halloweenilta. Enkä ees osannut kertoa miksi me pukeudutaan just noidiksi, onko siihen joku syy?




Illalla mentiin Elenan kanssa Lenan tykö viettämään leffailtaa. Katottiin Frozen, taas. Tällä kertaa ilman lapsia, mutta laulettiin mukana kyllä yhtä innoissaan kun M kavereineen. Ei vaan jaksettu lähteä vuokraan mitään ja Elena oli nähnyt sen vasta kerran... Lena muuten asuu kunnon kartanossa, mäen huipulla. Ihan kivat näköalat mm. San Franciscoon ja Golden Gatelle, en ollu yhtään kade. Lisäksi se viettää joka toisen viikon siellä melkeinpä yksin, kun sen hostisä matkustaa, ja lapset on äidillään. Eli se myös työskentelee vain joka toinen viikko. Joillaki on helppoa!

Lauantaita olin odottanut ihan vaan sen takia, että saan vihdoin nukkua pitkään. Mutta no, lapset heräs ennen seitsemää ja siinä meni sitten ne unet. Tai löin kyllä spotifysta unimusiikkia päälle ja kuulokkeet korville ja sain sen voimalla sinniteltyä yhdeksään asti, mutta en nyt tiiä voiko sitä ihan nukkumiseksi sanoa. Vietin lauantaiaamun sängyssä, nauttien siitä, ettei mun todellakaan tarvitse nousta tai tehdä yhtään mitään jos ei siltä tunnu. Skypettelin Suomeen ja otin aurinkoa. Kolmen aikaan hain Theresen ja ajeltiin Cheesecake Factoryyn myöhäselle lounaalle. Käytiin myös ostamassa mun puhelimelle suojakuori ja kun ei muutakaan keksitty, mentiin leffaan. Niin moni oli hehkuttanut Divergentiä, että oli pakko käydä tsekkaamassa mistä ne puhuu. Mulla ei ollut etukäteen hajuakaan mistä elokuva kertoo, mutta yllätyin kyllä positiivisesti. En ajatellut, että tykkäisin näin paljon. Nyt vaan seuraavaa osaa odotellessa! Kannattaa käydä katsomassa, ilmeisesti Outolintu suomeksi?

Tänään meillä oli sitten kunnon hässäkkä, melkein 20 lasta vanhempineen meidän pienen pienessä talossa. Vieläkin korvissa soi! Brunssi toimi nyyttäriperiaattella ja ruokaa oli paljon! Mulle ei vaan oikeen maistunu näitten pääsiäisherkut, mutta ei mulla kyllä mämmiäkään oo ikävä.. Hostmom siis piilotti takapihalle varmaan kolmesataa karkilla täytettyä pääsiäismunaa, ja sitten lapset pääsi niitä etsimään. Melkosta suhinaa, eikä pieniltä kinoiltakaan vältytty, mutta kokonaisuudessaan kaikki meni hyvin. Harmittaa, kun en oikein voi laittaa kuvia esille kun niissä on niin paljon muitakin lapsia.. Enkä edes ehtinyt ottaa yhtään kuvaa meidän lapsista niiden pääsiäiskorejen kanssa kun ne juoksi niin nopeaa edestakas. Meillä oli kuitenkin myös kylässä ihan oikea pääsiäispupu! Naapurin lapset olivat saaneet pupun pari päivää sitten, ja tulivat esittelemään sitä meille. Voi että kun se oli söpö ja pieni! Mie sain kunnian toimia pupuvahtina, sulkeuduttiin minun huoneeseen piiloon liian innokkailta silittelijöiltä.




Iltapäivän vietin Elenan kanssa. Mun pääsiäisen pelasti kyllä Elenalta saadut Kinderit, koska näiden suklaa on ihan kamalaa! Ei tarvinnut ees olla kateellinen lasten karkkikasoille, kun pääsiäisrakeet maistu vaan väriaineelle ja suklaamunat oksennukselle... Katottiin leffa Netflixistä ja lojuttiin mun sängyllä. Ens viikko on pyhitetty urheilulle, tää on menny ihan penkin alle!


Niin ja koska täällä on edelleen sunnuntai, voin vielä toivotella hyvää synttäriä pikkusiskolle! Mulla on sinua hullu ikävä <3 58 päivää niin nähdään! Innostuin kaivelemaan vähän arkistojen aarteita....





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti