sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Vapaa viikonloppu!

Otsikot ei tosiaankaan oo mun vahvuus... Mutta, viikonlopun olis tosiaan vapaa! Oli paljon tekemistä, mikä on minusta ihan hyvä niin ei ehdi ajatteleen koti-ikävää ja asettuu paremmin tänne. Perjantaina pääsin töistä jo kolmen aikaan. Oltiin lasten kanssa päivä Discovery Museum:issa ja siellä aika kulu tosi nopeasti. Meillä on jäsenyys sinne, eli voidaan mennä koska vaan. Luulen, että tuolla tulee käytyä melko useasti kun lapset viihtyy ja minustakin se paikka oli ihan mielenkiintoinen. Ja maisemat on upeat! Voin kertoa paikasta paremmin kun ollaan oltu siellä toisenkin kerran, nyt haluan päästä kertomaan viikonlopusta.

Lähdin siis neljän aikaan bussilla ensin kohti San Franciscoa, sieltä bartilla Millbraeen ja sieltä vielä sitten bussilla San Mateoon. Selvisin matkasta yllättävän hyvin vaikka hyppäsin kerran bartista liian aikaisin pois ja puhelimen akku oli lopussa! Löysin vihdoin Nelin luo joskus ennen seiskaa ja alettiin heti valmistautuun iltaan. Mentiin Nelin australialaisen kaverin luo jonnekkin keskelle metsää viettään pizzailtaa. Mulla kyllä jäi pizzat välistä kun käytiin just matkalla hakemassa ruokaa kun olin kuolemassa nälkään ton matkustamisen jälkeen, mutta pääsin kokeilemaan s'mores! Ne on siis voileipäkeksejä (onko tää ees sana?) joiden väliin laitetaan suklaapala ja paahdettu vaahtokarkki. Aika namii, mutta mitäpä muuta vois suklaa ja vaahtokarkki ollakaan. Siellä oli meidän lisäksi au paireja Itävallasta, Ranskasta ja Irlannista ja mulla oli kiva ilta vaikka olinkin tooosi väsynyt. Päästiin Nelille ja nukkumaan joskus yhden aikaan vasta ja olin ihan kuollu.

Lauantaina nukuttiin pitkään, siis verrattuna siihen, että yleensä herään kuudelta. Käytiin aamupäivällä kävelemässä San Mateo downtownissa ja söin elämäni ensimmäisen frozen yogurtin! Siellä sain ite valita minkä makusia näitä jugurttihommia halusi, ja myös sitten lisukkeet siihen päälle. Meni näin ekalla kerralla vähän överiksi, maistoin ainakin vaahtokarkkia, vaniljaa ja mangoa. Päälle sitten nallekarkkeja, mansikoita, kiiviä, suklaata.. melkein kaikkea siis. Parempi kyllä vaan lenkkeillä ens viikko ku tuntuu että viikonloppu meni vain herkutellessa!

Käytiin kävelemässä myös San Mateon keskuspuistossa ja otettiin vähän arskaa. Naureskeltiin ajatukselle, että Suomeen odotetaan hirveitä pakkasia kun me istuskellaan täällä shortsit jalassa auringonpaisteessa. Jossain vaiheessa haettiin sitten myös Jenna mukaan ja lähdettiin vähän shoppaileen. Mun tarkotuksena oli ostaa lenkkarit ja löysinkin yhdet tosi hyvät, mutta niitä ei ollut mun koossa. Pitihän sitä kuitenkin jotain shoppailla niin ostin sitten takin, josta varmaan tulee kuvaa jossain vaiheessa, ja aivan ihana liivin. Meinasin jättää sen kauppaan kun en ollut varma että tuunko ikinä käyttään sitä, mutta nyt oon aivan rakastunu siihen kun se on niiiin söpö! Ei ehkä aivan minun tyyliä mutta on siinä sentään niittejä.

Käytiin myös Cheesecake Factoryssä ihan vaan juustokakuilla ja ei hele että ne oli isoja! Siis kuten kaikki tutut tietää niin mun makeannälkä on kuolematon, mutta tähän edes mie en pystyny. Jäi jäljellä varmaan puolet ja silti tuntu että söin ihan liikaa. Valikoimaa näistä juustokakuista oli ihan hirveästi, mutta lopulta päädyin s'mores-kakkuun eikä ollu kyllä pettymys. Ens kerralla vois kuitenki ottaa vähän jotain raikkaampaa.

Iltapäivällä lähdettiin sitten Jennan kanssa kohti mun kotia. Jenna tuli tänne yöks kun mun perhe oli reissussa. Sähläsin taas vähän matkalla ja katoin yhdessä vaiheessa että hei, tässä on meidän pysäkki ja hypättii ulos. Kunnes sitte tajusin että eheiii olla lähelläkään. Odoteltiin sitten seuraavaa bussia ja lopulta päästiin kotiin vasta ennen kymmentä. Matka oli muutenkin aika tuskaa kun mulla tuli taas hirveä päänsärky ja oli vaan tosi huono olo tosi matkan. Mulla on ollu täällä jo kaks ihan kamalaa päänsärkyä, toivottavasti nämä nyt tästä vähenee kun alkaa tottua täällä oloon.

Sunnuntaina käytiin aamupalalla Starbucksissa ja shoppailemassa Safewayssa. Sain vihdoin ostettua kaikkia tarpeellisia juttuja mitä on koko ajan pitänyt, kuten aurinkorasvaa. Nyt passaa sit ottaa aurinkoa ihan kunnolla kun ei tarvi pelätä palamista! Puolen päivän aikaan kävin saattamassa Jennan bussille kun se lähti Cityyn shoppaileen, ja treffasin suomalaisen Tanjan ja australialaisen Kahlian. Tarkoituksena oli mennä rannalle ottaan aurinkoa kun oli niin lämmin, mutta oikeen mikää ei onnistunu! Odotettiin melkein tunti turhaan paria muuta aupparia, ei meinattu saada autoa minnekään parkkiin ja rannalla oli ihan pirun kylmä kun tuuli niin paljon. Vietettiin siellä kuitenkin pari tuntia, vaikka pyyhkeen päällä makoilun sijaan istuttiin siellä niihin kietoutuneina. San Franciscon seudun sää on just tämmönen, vaihtelee tosi nopeasti ja vain parin kilometrin päässä sää voi olla aivan erilainen.

Kun kotiuduin rannalta, mun hostperhekin oli tullut kotiin ja samoin mun auto! Olis kyllä tosi orpoa olla täällä ilman autoa, huomasin sen nyt kun perhe meni "minun" autolla reissuun koska se on isompi. Vaihdettiin perheen kanssa pikaisesti kuulumiset ja lähdin melkein samantien tapaamaan saksalaista Elenaa. Ollaan nähty jo useamman kerran ja tullaan tosi hyvin juttuun. Se asuukin vaan noin viiden minuutin päässä minusta. Käytiin pyörimässä ostarilla ja ostin nyt vihdoin ne lenkkarit! Samat mitä kattelin jo San Mateossa. Olihan ne kalliit, mutta motivoipa ainakin lenkkeileen kun ne on niin hienot :D

Nyt meen nukkuun, huomenna maanantai ja pitkä työpäivä. Ja herätys kello kuus! Kivaa maanantaita Suomeen :)

1. älä lopeta kirjottamista koko vuonna, ethän! mie ainaki haluan tietää mitä kivvaa sulle siellä tapahtuu ja mitä kuuluu! <3 -suvi

2. ihana suvi <3 kyllä mie yritän jaksaa ja ehtiä kirjotella täältä mahollisimman paljon! :)